Everything.kz

Фразы на уроке английского (Classroom English)

Фразы на уроке английского (Classroom English)
Фразы на уроке английского (Classroom English) What day is it today? – Какой сегодня день? What is the date today? – Какое сегодня число? Who is absent today? – Кто сегодня отсутствует? Why are you late? – Почему вы опоздали? That’s no excuse (That’s a poor excuse). – Это неуважительная причина. It is your duty to keep the blackboard clean. – Ваша обязанность следить за тем, чтобы доска была чистой. Take the duster and clean the blackboard, please. – Возьмите тряпку и сотрите с доски. Will you go and fetch some chalk? – Принесите мел, пожалуйста. What was your homework for today? What did I give for homework? – Что вам было задано на дом на сегодня? What have you prepared for today? – Что вы приготовили на сегодня? Have you all done your homework? Has everybody done the homework? – Все сделали домашнее задание? Open your exercise books, please. I want to check that you have all done your homework. – Откройте тетради. Я хочу проверить, все ли сделали домашнее задание. Why didn’t you do the homework? – Почему вы не выполнили домашнее задание? Put up your hands those who haven’t done their homework. – Кто не сделал домашнее задание, поднимите руки. For homework you were to… - Дома вы должны были… I am glad to see that everyone has done the homework well today. – Рад отметить, что сегодня все хорошо выполнили домашнее задание. Hand in your exercise books, please. – Сдайте ваши тетради. Don’t all speak at once. – Не говорите все сразу. Don’t answer all together. One at a time. – Не отвечайте все хором. По одному. The rest keep quiet. – Остальные сидите спокойно. Quiet! – Тише! Stop making a noise! – Не шумите! Stop talking! – Не разговаривайте! Put up your hand if you know the answer. – Если знаете, как ответить на вопрос, поднимите руку. Say it again. (Repeat it.) – Повторите. Go on. (Go on with your story.) – Продолжайте рассказывать. Don’t hurry. (There’s no need to hurry.) – Не спешите. Start from the very beginning. – Начните с самого начала. Make up a dialogue based on the given example. – Составьте диалог по данному образцу. Act out the dialogue. – Инсценируйте диалог. Ask your friend on your left (right) why … - Спросите соседа слева (справа), почему … Complete the following story. (Make up an end to my story.) – Придумайте конец рассказа. Think of sentences (situations) in which you could use the following words (phrases). – Составьте предложения (ситуации) со следующими словами (фразами). Confirm what I am going to say. – Подтвердите мою мысль. Tell the story to us in 5-10 sentences. – Перескажите рассказ пятью-десятью предложениями. Is the translation of this word (phrase) correct? – Правильно ли переведено это слово (выражение)? Who has a different translation? – Кто перевел иначе? What have you got? – Как у вас? What’s the correct translation (answer)? – Какой перевод (ответ) правильный? Have you all got the same? – У всех сделано так? Who’s got something different? – У кого иначе? What is your version? You have got it wrong. – Ваш вариант? У вас неправильно. Is there any other way of saying it? – Можно ли выразить это иначе? Today we’ll have the competition for the best reader (to see who is the best reader). – Сегодня у нас будет соревнование на лучшего чтеца. Don’t stress the article (every word) when reading. – Не ставьте ударение на артикль (на каждое слово), когда читаете. Read louder! – Читайте громче! Read it all over again. – Прочитайте это снова. Read the text with the correct intonation. – Читайте текст с правильной интонацией. Look through this text and find the answers to the following questions. – Просмотрите этот текст и найдите ответы на следующие вопросы. Who wants to be the first to speak up? – Кто хочет первым высказаться? Now put aside your text-books and look at the blackboard. – Теперь отложите в сторону свои учебники и посмотрите на доску. Your intonation isn’t right. Say it again. – У вас неправильная интонация. Повторите. Give me a complete sentence. – Дайте полное предложение. Say whether this is right or not. – Скажите, правильно ли это. Correct your mistakes. Can you see where you’ve made a mistake? – Исправьте свою ошибку. Вы понимаете, где ваша ошибка? Now I’ll give you a ten minutes’ dictation. – Сейчас у нас будет десятиминутный диктант. Open your notebooks at a clean page. Write the date in the top right-hand corner. – Откройте свои тетради на новой странице. Напишите дату в правом верхнем углу. What’s wrong with your pen? – Что случилось с вашей ручкой. We’ll study (learn) some new words. – Сегодня мы возьмем новые слова. Pay attention to these words. – Обратите внимание на эти слова. Listen carefully to what I’m going to say. – Слушайте меня внимательно. Ask me questions if you need any more information. – Задавайте мне вопросы, если вам что-нибудь неясно. At home read and translate Lesson 3 (the whole text from beginning to end, the first three paragraphs up to the words…). – Дома прочитайте и переведите Урок 3 (весь текст от начала до конца, три первых абзаца до слов… ). Take down the words you don’t know in your vocabulary book. – Выпишите незнакомые слова в словарные тетради. Learn the poem by heart. – Выучите стихотворение наизусть. Make up a story on the picture. – Составьте рассказ по картинке. Your answers are very good (bad). – Вы отвечали очень хорошо (плохо). You should work harder. – Вам следует больше заниматься. You’re making progress. (You are doing well.) – Вы делаете успехи. That’s right. – Верно. Правильно. Good. That’s good. – Хорошо, очень хорошо. That was a careless answer. – Это был непродуманный ответ. You read well (badly) today. – вы сегодня хорошо (плохо) читали. You’ve got 4 (for). – Вам четыре. You’ve made a lot of mistakes, so I’ve given you 3 (three). – Вы сделали много ошибок, и я вам поставила 3. The lesson is over. – Урок окончен.
Эта статья была автоматически добавлена из сообщества Английский язык